Friday, March 24, 2006

Κιτρινόμαυρος Χριστιανός

Με χαρά τον συναντώ κάθε φορά καθώς μας συνδέει μακροχρόνια και ειλικρινής φιλία. Κάθε φορά που συναντιόμαστε κάνουμε λες και τα λέγαμε μόλις χτες, άσχετα αν είχαμε να τηλεφωνηθούμε 3 και 4 μήνες. Γουστάρει να με κάνει παρέα. Ίσως επειδή γουστάρει τους Ελληνες, ίσως επειδή ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκα τη γνωριμία για να του πουλήσω τη πραμάτεια μου, (παρότι το όνομα της φίρμας του θα φιγουράριζε πρώτο στη λίστα πελατών), ίσως επειδή η παρέα μου και οι συζητήσεις μας τον βγάζει από τη καθημερινή του ρουτίνα.

Όσο μπόι του λείπει άλλο τόσο μεγάλα και τεράστια είναι τα πράγματα της ζωής του. Εχει τρία κινητά, οδηγεί ένα τεράστιο πετρελαιοκίνητο Mitsubisi Pajero, το σπίτι του είναι 400 τετραγωνικά, έχει 2 τεράστια σκυλιά, το έπιπλο του γραφείου του πρέπει να είναι 3 μέτρα και το γραφείο καταλαμβάνει έναν ολόκληρο όροφο στο ιδιόκτητο κτίριο της εταιρείας του. Κόμπλεξ ; Ελιτισμός ; Μπααα. Ποτέ δεν ξέχασε από πού ξεκίνησε. Και επειδή γνωριζόμαστε μια δεκαετία ξέρω πόσο δουλευταράς είναι. Πολυταξιδεμένος, με πολλές γνώσεις και εμπειρία στο αντικείμενο του αλλά αυθεντικός (θα τον είχα κλάσει αλλιώς).

Κάποτε μου είχε πεί ότι το επίπεδο πολιτισμού μιας χώρας το αντιλαμβάνεσαι από τα παπούτσια που φορούν οι γυναίκες. Ομολογώ ότι από τότε τα υποδήματα είναι πάντα κάτι που παρατηρώ συστηματικά σε όλους τους ανθρώπους.

Όπως πάντα ήρθε να με επισκεφθεί. Λες και είναι μοιραίο στη ζωή μου να πέφτω πάνω σε θέματα και καταστάσεις που σχετίζονται με την ΑΕΚΑΡΑ σε άσχετες φάσεις. Με τον που το βλέπω τρελαίνομαι. Μαύρο κουστούμι, μαύρο πουκάμισο με κίτρινη γραβάτα. Διακρίνω pin στο πέτο με δικέφαλο αετό. Εντελώς τυχαία φοράω και εγώ σκουρο γκρί πουκάμισο με κίτρινη γραβάτα. Ευχάριστο το γεγονός αλλα το αφήνω ασχολίαστο καθως η χειραψία και η συζήτηση οδηγείται αλλού. Ετσι κι αλλοιως θα τον εβλεπα πριβέ αργότερα, οπότε και θα τον ρωτούσα για το πιν.

Εκείνο όμως που μου προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, είναι ότι όταν τον συστήνω σε ένα άλλο ομοεθνή του φίλο μου καθώς κάνει τη τυπική χειραψία το βλέμα του καρφώνεται στο πέτο του κιτρινόμαυρα ντυμένου φίλου, στο δικέφαλο αετό. Σκάει ένα χαμόγελο τεράστιο και κάτι του λέει. Ξαφνικά αρχίζουν και συζητούν λες και γνωρίζονται χρόνια. Μένω εμβρόντητος. Λίγα λεπτά αργότερα κι αφού ο κιτρινόμαυρος φίλος έφυγε και κανονίσαμε την ώρα που θα βρεθούμε, ρωτάω τον άλλο γιατί τόση εργκαδιότητα. Είμαστε μέλη της ίδιας ομάδας μου λέει. Δεν μπορώ να σου πω περισσότερα και μου κόβει τη κουβεντα. Τον ρωτάω. Και τον αναγνώρισες από το πιν; Ναι μου λέει. Μη μου πεις ότι και το κιτρινόμαυρο ντύσιμο σημαίνει και κατι; Ναι έχει σχέση με την ιεραρχία. Δεν ξαναρώτησα τίποτε άλλο, καθώς ήταν προφανής η διάθεση να μη μου πει περισσότερα.

Αργότερα στην ημέρα ο κιτρινόμαυρος φίλος ήρθε και με παρέλαβε με το Πατζέρο. Όπως μου εξήγησε στην ουζα (=usa) αλλάξανε το όνομα γιατι πατζέρο στα μεξικάνικα σημαίνει κατι σαν μαλάκας, και δεν αγόραζε κανείς ένα τζιπ που στο πίσω μέρος γράφει μαλάκας με μεγάλα γράμματα (αντιθετα με την ελλάδα όπου όσοι κυκλοφρούν με καγιεν δεν ξέρουν ότι κουγιόν είναι το αρχίδι στα γαλλικά).

Επισκεφτήκαμε ένα μεγάλο εργοτάξιο και ένοιωθα σαν να συνοδεύω το ντον κορλεόνε σε έκδοση μινιόν, καθώς όλοι τινάζονταν σαν ελατήρια από όπου περνούσαμε και όσοι του μιλούσαν έδειχναν πολύ μεγαλο σεβασμό. Κι άλλοτε γινότανε αυτό, αλλα τώρα το παρατηρούσα με μεγαλύτερη προσοχη.

Καταλήξαμε στο καινούργιο τεράστιο γραφείο του. Χαλαρή κουβεντα επαγγελματική και προσωπική. Μου δείχνει το τεράστιο τραπέζι του μήτινγκ που είχε επάνω ένα λαβαράκι με μια περίεργη εντισιόν της σημαίας της χωρας του. Υποσχέσου ότι θα μου στείλεις και μια ελληνική σημαία. Ναι του λέω. Στη συνέχεια καθήσαμε στον υπολογιστή να δούμε φωτογραφίες και άλλα ωραία,ώσπου το μάτι του πέφτει σε ένα θέμπνειλ ίματζ με το βυζαντινογέννητο δικέφαλο αετό. Να το δώ αυτό μεγάλωσέ το μου λέει. Το μεγαλώνω. Το θές του λέω; Όχι μου λέει δεν μου κάνει. Τότε παρατηρώ και το πιν. Ο δικέφαλος αετός είναι σκέτος, χωρίς στέμματα, ξίφος και σκήπτρα.

Ψύλλοι στα αυτιά μου μπήκανε που λέει και το τραγούδι. Απόψε βράδυ στο γκουγλ επαληθεύτηκαν οι υποψιες μου(
http://www.phoenixmasonry.org/the_builder_1923_may.htm )

Να σημειώσω ότι το κιτρινόμαυρο φίλο μου το λένε Χριστιανό.